Met deze promotieartikelen breng je een rijschool onder de aandacht

Het starten van je eigen rijschool is een spannende maar leuke uitdaging. En het liefst wil je meteen beginnen met hetgeen dat je het liefst doet: rijlessen geven. Toch is het ook belangrijk om tijd te spenderen aan de promotie en naamsbekendheid van je rijschool. In dit artikel geven wij je tips voor een geslaagde promotie

 Give-away

Een gemakkelijke manier om je rijschool onder de aandacht te brengen, is door give-aways uit te delen. Voordat je deze vorm van promotie toepast, is het belangrijk om te analyseren welke give-away bij de doelgroep past en waar deze doelgroep zich bevindt. Deel bijvoorbeeld leke sleutelhangers of snoepblikjes met je logo uit met een aantrekkelijke kortingscode of een eerste rijles gratis. Een plek waar je je doelgroep gemakkelijk aan kunt spreken, is op een middelbare school, op een mbo- of hbo school of in een stadscentrum. Oftewel, een plek waar jonge mensen vaak komen.

Website

Bij het uitdelen van een give-way, kun je ervanuit gaan dat de volgende stap het bekijken van je website is. Je kunt er zelfs voor kiezen om op je sleutelhanger een QR-code te bedrukken met een link naar je website. Zorg er dan wel voor dat je website gebruiksvriendelijk is en voorzien is van duidelijke en actuele informatie. Kies je ervoor om geen give-aways uit te delen? Ook dan wil je dat mensen op jouw website belanden. Online advertenties kunnen je helpen bij het vindbaar maken van je website. Mocht je geen kennis hebben van SEA en SEO, huur dan een specialist in die ervoor zorgt dat jouw rijschool online goed vindbaar is.

Social media

Wil je een jongere doelgroep aanspreken? Dan kan een sterke social media strategie niet ontbreken. Jongeren bevinden zich namelijk op social media platformen zoals Instagram, Snapchat of TikTok. Oftewel, met opvallende filmpjes en foto’s kun je de aandacht van jouw doelgroep trekken. Je kunt tips geven voor  een eerste rijles, een kortingscode onder de aandacht brengen, een kijkje achter de schermen geven of informatieve filmpjes opnemen. Zo laat je op een originele manier zien waarmee jij je als rijschool onderscheid.

Lokale media

Het is altijd de moeite waard om een persbericht te schrijven. Wanneer je een persbericht zo schrijft dat een krant, magazine of online platform het zonder moeite over kan nemen, is de kans groter dat media het bericht oppikt. Waar je op moet letten bij het schrijven van een persbericht, is dat het bericht nieuwswaarde moet bevatten en dat je moet schrijven alsof jij de media bent. Schrijf daarbij vanuit de derde persoon. Vind je het lastig om origineel te schrijven? Online kun je verschillende voorbeelden vinden van persberichten ter inspiratie. Je kunt er ook voor kiezen om het verzoek voor een persbericht neer te leggen bij een freelancer.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *